26 March 2015

Saat Paling Bahagia Bagi Suami



Seorang isteri bertanya kepada suaminya, “Apakah saat paling bahagia dalam hidup abang?”
Suaminya memandang muka isteri dan berkata, “Saat itu belum terjadi lagi..”
Si isteri terdiam sejenak.
Kemudian dia bertanya lagi, “Dan bila saat itu akan terjadi?”
Suaminya berkata : “Saat itu adalah hari di mana awak membuka pintu dan berkata kepada saya, “Abang, Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh” di dalam rumah kita di syurga..”
Rasulullah s.a.w pernah berdoa :
“Ya Allah, jadikan hamba-Mu ini mencintai orang yang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku.” (Riwayat Muslim no. 2491)
Firman Allah SWT :
Wahai orang-orang yang beriman, jagalah diri kalian dan keluarga kalian dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu, penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.” (Surah At-Tahrim, ayat ke-6)
Semoga Allah merahmati seorang lelaki yang bangun di waktu malam lalu mengerjakan solat dan dia mengejutkan isterinya lalu si isteri mengerjakan solat. Bila isterinya enggan untuk bangun, ia percikkan air di wajah isterinya. Semoga Allah merahmati seorang wanita yang bangun di waktu malam lalu mengerjakan solat dan dia mengejutkan suami lalu si suami mengerjakan solat. Bila suaminya enggan untuk bangun, dia percikkan air di wajah suaminya.” (Sanad hadis ini shahih kata Asy-Syaikh Ahmad Syakir dalam tahqiqnya terhadap Al-Musnad)

- Artikel iluvislam.com

11 March 2015

Colmar Tropicale

#FraserHill

Lepas je Sis habis program 3h2m di UMP ,kami singgah Colmar Tropicale dan Japanese TeaHouse kejap ,. menghabiskan sem akhir dengan kenangan brsama ;))











07 March 2015

How To Reset An iPhone: Wiping It Completely And Securely

Quick and easy guide to securely erasing everything on your iPhone


Whether you’re starting fresh with an existing iPhone or selling the handset on to somebody else, one thing you’ll need to do is make sure all of your data is removed. You wouldn’t want anybody else looking at your private pictures, right? Of course you wouldn’t! So to ensure this doesn’t happen, you need to completely reset the iPhone right back to its factory settings. 
If you need to reset your device, follow these simple steps: 
Before we move forward – you should be aware that what you are about do will wipe everything from your device. So make sure you have plugged your iPhone 5 into iTunes and made a back-up, because you don’t want to end up losing something of value.
  • Grab your iPhone 
  • Hit ‘Settings’
  • Tap ‘General’
  • Right at the bottom of the screen you’ll find a tab labelled ‘Reset’ – hit it
  • On the next screen you will see a list of things which you can reset – all of which are useful in sorting out potential problems, but we’re concentrating on the whole kit and caboodle today, so go ahead and tap ‘Erase All Content and Settings’
  • You will be asked to confirm that you wish to continue, tap ‘Yes’
  • Your iPhone will, after a short wait, be wiped clean, ready for you to start.

Articel from : http://www.knowyourmobile.com/

How to Format IPhone

Learn how to use the Wondershare SafeEraser for iOS to format iPhone in three steps
You might want to backup your iPhone before formatting it, just in case you accidentally lose some important data and you can not get them back once you had them formatted. If you are looking for some software to help you backup your iPhone, why just use the Wondershare TunesGo Retro? Compare with using iCloud or iTunes to backup your phone, this software definitely will give you a better experience. After iPhone backup, let’s start to format iPhone now.
Step 1. Install SafeEraser and then connect your iPhone to PC
This software supports different type of iPhone, like iPhone 6 Plus, iPhone 6, iPhone 5S, iPhone 5C, iPhone 5, iPhone 4S, iPhone 4 and iPhone 3GS. After download and install this software on your computer, just follow the instruction to launch it then you will get a primary window to show you how to handle the whole process. You will USB cable to connect your iPhone to the computer. Pay attention not to break the connection during the whole process.
SafeEraser for iPhone on Windows
Step 2. Select a mode to format iPhone
You should choose the Erase All Data on Device. The mode will clean all data like SMS, contacts, call history, notes, information related to any of your personal accounts and other personal data on your phone forever.
Format iPhone Data Forever
Format iPhone Permanently
Step 3. Choose the default level
You’d better choose the default medium level to start. I also suggest you to unregister your iPhone on this website https://supportprofile.apple.com/MySupportProfile.do. By doing this, your privacy will have better protection. Then you can sale your iPhone at ease and enjoy your new phone.
Fomat a New iPhone for Resale

PERKONGSIAN artikel from ::

- See more at: http://www.phonetransfer.org/format-iphone-completely-resale.html

PAHANG

Assalamualaikum, Selamat Hari Sabtu Sis Bella READERS !! 

Sis nak habaq mai ni ;) esok pagi2 lepas subuh nak bertolak p UMP,Pahang .. p buat apa ? err err errr ,sis jadi urusetia merangkap PA kpda Pegawai yg menguruskan program ni ,. So,sis just enjoy the trip and kutip ilmu sebanyak mungkin dlm program ni. Harap sis buleh jd Leader or org kuat dalam sesuatu organisasi suatu hari nanti. Readers doakan sis okey ;)

Aneh ke Sis guna bahasa rojak ? apa2 ja laa My Belog kan ! so xda hal laa. Blog Sis ni mcm2 taw Sis kongsi, mean byk topik yg xbersangkut paut sangat .hehe . such as LAGU, MOVIE, PERKONGSIAN (yg sis amek artikel dr Iluvislam tu) and KONGSI gambr2 sis pegi berjalan or Event semasa yg Sis hadir ..  So,jangan laa hampa penin bila tengok belog sis ni,sbb mcam2 jnis topik ada kan,cacamerba .hihi

tu ja untk hri ni , bye ! Wassalam

My CLASSMATES

01 March 2015

ATMEGA328

An ATmega328 in DIP package, pre-loaded with the Arduino Uno (16MHz) Bootloader. This will allow you to use Arduino code in your custom embedded project without having to use an actual Arduino board.

To get this chip working with Arduino IDE, you will need an external 16MHz crystal or resonator, a 5V supply, and a serial connection. If you are not comfortable doing this, we recommend purchasing the Arduino Duemilanove board that has all of these built into the board.


Atmel's ATMega328 8-Bit Processor in 28 pin DIP package. It's like the ATmega168, with double the flash space. 32K of program space. 23 I/O lines, 6 of which are channels for the 10-bit ADC. Runs up to 20MHz with external crystal. Package can be  programmed in circuit. 1.8V to 5V operating voltage.


28 February 2015

Menegur, menasihati,memberi pendapat, biar berhemah…

“Eh, Siti..aku rasa kau tak sesuai la pakai tudung warna ni…muka kau nampak tenggelam je..”
“Kau gelap…Aisha cerah…takpelah”
“Kau tak sesuai la pakai shawl..muka kau tak cantik pakai camni”
“Hari-hari aku tengok kau pakai tudung sama je…balik balik tudung tu jugak”
“Saudari takde petticoat ke? ke saje nak tunjuk? ”
“Awak takde tudung ke? ke memang malas nak pakai tudung ? ”
___________________________________________________________________
Di atas, saya berikan beberapa situasi yang mungkin sering berlaku atau jarang sekali berlaku pada anda atau sesiapa sahaja di sekeliling anda.
Apa yang anda rasa apabila membaca dialog dialog di atas? atau mungkin anda sendiri boleh bayangkan perasaan anda apabila ada seseorang yang ingin menegur anda dengan menggunakan ayat ayat di atas…
Terus confidence level anda yang menggunung jatuh merudum macam bola yang dicampak dari tempat yang sangat tinggi. Saya mengatakan seperti ini kerana ada seorang rakan pernah menegur saya yang saya tak sesuai pakai tudung warna yg macam ni…yg macam ni la…sampai saya sekarang telah kurang keyakinan untuk memakai tudung ikut warna yang saya mahu…Sangat sangat sedih kalau orang yang menegur itu adalah orang yang berlainan jantina dengan anda dan lebih-lebih lagi dia menegur anda di hadapan ramai kawan anda yang lain ! Apa perasaan anda pada saat itu? Malu bukan?
Setiap orang tak lari dari melakukan kesalahan terutama sekali apabila kesalahan yang disebabkan lidah yang tak bertulang itu. Tak salah jika ingin memberi pendapat, menegur dan menasihati jika berniat ingin melihat orang yang ditegur itu menjadi lebih baik, tetapi bagaimana cara kita menegur dan meluahkan pendapat kita itu sangat diambil berat even dalam Islam sekali pun.
Islam adalah agama yang mulia. Tidak bolehkah kita menegur seseorang dengan cara yang lebih baik ?
Tegurlah seseorang bukan di kawasan khalayak ramai atau ketika bersama rakan -rakan. Menegur mereka ketika bersama orang lain hanya menjatuhkan maruah dan membuka aib orang itu sendiri. Tidakkah anda takut Allah akan membuka aib anda di akhirat kelak? Bahkan ketika anda menegur itu, keyakinan rakan anda dan persepsi rakan anda kepada anda sendiri akan berubah 360 darjah. Sedikit sebanyak hubungan persahabatan anda dan rakan itu sedikit renggang sekiranya dia seorang yang tidak dapat menerima cara teguran anda.
Tegurlah dengan cara yang boleh diterima. Gunakan pujian kepada rakan anda dengan mengatakan dia lebih cantik atau segak jika berpakaian seperti yang anda cuba cadangkan. Bukan nya dengan mengutuk atau mengeji cara dia berpakaian. Ingat, tiada manusia yang sempurna termasuk diri kita sendiri. bagaimana pun juga kita tetap ada kekurangan kita sendiri. Jangan menegur dia kerana merasakan pendapat kita sentiasa yang terbaik dan teguran kita sahajalah yang sentiasa betul. Beri kebebasan kepada orang yang ditegur untuk explore sendiri yang mana betul dan yang mana salah. Jangan terlalu cepat menghukum seseorang kerana merasakan kita lah orang yang terbaik.Ingat dan ingat !
Jangan syok sendiri dengan mengatakan “kalau aku jadi pereka fashion, aku akan suruh kau pakai macam ni, macam ni….”
Jangan sesekali berkata sesuatu yang akan mendatangkan kemarahan rakan anda dan menimbulkan erasaan kurang enaknya kepada anda. Anda juga pasti tidak mahu itu berlaku, bukan?
 
sharing DARI SIS BELLA , untuk READERS !!! 
Artikel dari iluvislam

It’s okay to feel regret…


” Lila, I think we need to talk” says John.
“Yes ?”, answers Lila with gleaming eyes, hoping that John would say something that will make her happy.
“Err, I think I’ve burdening you all this while…”, John speaks hesitantly.
“Yes ?”, she answered short, her smile fades. She wants John explanation.
“I think that all this while , you’ve misundeerstood me that I love you…Yes, I love you as my friend but not more than that. I appreciate that you love me but then, I love your friend, Cindy. Not you..Sorry”, John says honestly about what he feels all this while.
He became a good friend to Lila just because she is a good listener and can be a good secret-chamber for him.
Tears start to fall along Lila’s fair cheek. She put down her phone and threw her face to the pillow on her bed. Screaming out loud she can…She regretting her confession to John before he explained to her the truth. It’s a pain truth to her.

Well guys, that’s one of my example of situation in these days…we’re teenager and somehow , we can’t run from falling in love with anyone with opposite gender to us. Be it girls or boys. Yes ! You can deny your friends by saying to them, you don’t liking him or her or you say that you hate him or her so much. But, in fact. You can’t lie to yourself because the feelings is a natural piece of thing as you the human being. It’s an inborn needs.
Some people choose to confess their feelings to their love one and some maybe choose to watch them from far and hold the feelings in because they might think, if they confess, the person they love may become distant from them. Especially when they’re you’re so-called friends, junior or senior in college or anyone. Actually it is better if you not rush yourself to confess your feeling. You might not know what is going to happen in the future.
It’s better to do it if you’re really confirm that she or he is going to be yours, in other word, you’ll going to marry them soon. Or else, you’ll feel regret doing it to someone who is not Halal for you. Feeling will fade once you utter the words that you shouldn’t to person who is not yours. It’s good to have such bravery and courage to profess your feeling to person you love but it meant to be someone who you have married. Don’t worry, how far you and your love one could be, if he or she is meant for you, then you’ll be with them one day. Allah has already set each of you with someone you don’t know. Someone much better than person you adore.
BUT, what if you’ve already confess to them in your lifetime??!
some of you might feel regret doing it like the situation I gave, feel embarrased especially when you’re a girl. Well, regretting is the process of life. It’s a process where you learn that you should not do the same mistakes over and over again. Cheer it. Be happy. Maybe it will teach you to be someone better if you look your mistake from the positive side. There’s a lesson behind every mistake you did in your life.
Perhaps, you migh come with your own life principle that love after marriage is the best ! So you’ll take care of your feelings and everyone around you, your parents who want you to succeed in life, friends and maybe someone who loves you all this while without you realise, or your-spouse-to-be who is right now walking on the Earth, breathing the same air like you.

FROM :: iluvislam

01 February 2015

Trip SEDIM

Okeh,! weeknd ni , Sabtu lepas 31/1 Sis Bella n kwan2 kelab ke Sedim, mandi manda kat sungai , lepak bagai ..